מאמר

מזון

נפש בריאה בגוף – שבע!

במהלך החורף פעמים רבות הצורך באכילה גובר, ואנו מוצאים את עצמנו רעבים לעיתים תכופות יותר. צורך זה נובע מהמחסור בשמש ובשעות אור, ומהעובדה שהגוף מבקש להתחמם על יד האוכל.  הגוף והנפש שלנו, קשורים האחד בשני. ולכן, בכדי לשמור על נפש בריאה בגוף בריא, ביקשנו מהשפית והתזונאית, תחיה פישר, כמה עצות קטנות- ומתכון מנצח לימי החורף הקרים!

*****

בימי החורף מומלץ להרבות בשתיית חליטות תה טבעיות, ויחד עם זאת כדאי להפחית את השימוש במוצרי החלב, המגבירים את עייפות הגוף וגורמים לליחה. מומלץ לתבל את מאכלינו בתבלינים בעלי יכולת לחמם את הגוף. כגון: ג’ינג’ר, קינמון, רוזמרין, כורכום וקקאו.תבלינים אלו מסייעים בחימום הגוף, וכך גם בהתגברות על הקור והרעב.

.

החורף מתאפיין בתחושת כבדות גדולה יותר, עקב תנועתיות מועטה יחסית. לכן עדיף לצמצם באכילה בארוחות הגדולות, ולפזר את האוכל לארוחות קטנות במשך היום. דבר זה מסייע גם לאלו החשים רעב לאורך כל היום, על ידי אכילה לעיתים קרובות.  למשל: כל 3 שעות פרי, חופן שקדים/אגוזים, ירקות חתוכים וכדומה.

.

דבר נוסף, כיוון שבחורף הגוף “שורף” פחות במהירות ופחות בעילות, כדאי לאכול מאכלים יותר קלים לעיכול וספיגה כמו דגנים מלאים, ירקות, זרעים ושקדים, מרקים ופרות, אשר מסייעים בצמצום תחושות הרעב הבלתי מוסברות. לעומת זאת כוס קפה עם  עוגיה, או כל מאכל אחר תעשייתי ומעובד, לא מייצר בגוף את תחושת השובע, ועלול להגביר את מעגל הקסמים של רעב, צורך בסוכר, אכילה, ושוב רעב…

.

דבר אחרון וחשוב מאוד, הינו פעילות גופנית מודעת, נינוחה ורגועה. אפשר לפרוס מזרן בבית לעשות קצת מתיחות, אפשר להשמיע מוזיקה ולרקוד קצת, וכמו כן פעילות מתונה כמו יוגה, מאוד טובה ונכונה לתקופת החורף שדורשת מאתנו קצב איטי יותר.

.

ולסיום, אחד מהמאכלים הפשוטים והאהובים עלי לימי החורף הקרים, היא דייסת קאווקר. דייסה טעימה, מרעננת, מגבירה כוחות ומחממת את הגוף ואת מצב הרוח.

.

לבריאות!!

.

מתכון (לכמות של סועד אחד):

* ספל כוס שיבולת שועל (או כוס וחצי של כוס חד”פ)

* כף שמן זית

* כף דבש / סילאן (לפי טעמכם האישי)

* כפית חומץ תפוחים אורגני (אם אין אז כפית לימון טרי סחוט)

* 1/2 כפית קינמון (אם אוהבים את טעם הקינמון, אפשר יותר)

.

לשים את כל הרכיבים בסיר בישול קטן, להוסיף כוס וחצי מים רותחים, ולבשל על אש קטנה כ, 4-5 דק’, עם השגחה.

.

אפשרויות גיוון והוספה:

* כף שמן קוקוס.

* כף שקדים טחונים + כף פרי יער או חצי בננה חתוכה לקוביות.

* חופן נענע חתוך לחתיכות קטנות.

* תמר חתוך לקוביות.

.

לשובע ולבריאות!!!!

תחי’ה. tchiyacookhome@gmail.com

0

תגובות

מאמרים קשורים

About אודליה מימון

שלח תגובה






ברוכים הבאים לאוצרות פנימיים!

הצטרפו עוד היום לחברי "אוצרות פנימיים"

וקבלו חוברת עשירה, ייחודית ומגוונת,

במתנה!!!

כניסה עם חשבון


שכחת את הסיסמא?

 

הרשמה לאתר