מאמר

fantasy_flowers_highdefinition_picture_3_166841

אחרי החגים… משבר גדול או הזדמנות לגדול?

“אחרי החגים יתחדש הכל…” כך אומר השיר הידוע, אך לא פעם, נדמה כי ‘אחרי החגים’ עלול להתחיל גם משבר חדש. הקושי לחזור לשגרה, לעבודה או ללימודים, לקום מוקדם, להסתובב בפקקים, לחזור הביתה מאוחר, להיות עמוסי מטלות ועוד. אנשים רבים מתארים דכדוך וחוסר חשק סביב הימים הללו.

לפני מספר ימים קיבלתי שאלה מאדם שתיאר קושי גדול, ותחושה של דכדוך לחזור לימי השגרה ולהיפרד מתקופת החגים המשפחתית. בשאלתו, הוא כתב והסביר כי אין לו חשק וכוח לצאת לעבודה, לחזור למטלות השונות, ולכל מה  ”שצריך” לעשות. הוא תהה כיצד ניתן להתגבר על כך ולחזק את הכוח והחשק לימי השגרה.

.

אז בניסיון להשיב לשואל, אפתח בכך שהתחושות הללו הן נורמליות וטבעיות ביותר. אחרי תקופה ארוכה, כמעט חודש, עם המון ימים טובים ושבתות, חופשות, טיולים משפחתיים, ארוחת חג, תפילות וריקודים, החזרה לשגרה יכולה ליצור חוויה של נחיתה פתאומית.

זה מזכיר לי גם את הקושי שאנשים רבים מתאים בחזרה מנופש. ישנו משפט מוכר שאומר- כי אנו זקוקים לחופש בעקבות הנופש…

.

אחת התחושות הנפשיות המרכזיות בתוך החופש, הינה חוויה של מרחב, חופש ונחת לבחור, להחליט ולעשות. לעומת זאת, החזרה לעבודה מחזקת חוויה הפוכה של מחויבות, הספקים, מטלות, “בוס”, ולחץ. כל אלו, באופן טבעי, יכולים לגרום לקושי גם עבור אלה שאוהבים את מקום עבודתם (ועוד יותר עבור אלו שלא נהנים בעבודתם…).

.

אז מה עושים?

קודם כל, לא להיבהל מזה שזה קשה. זה הכי נורמלי וטבעי.

.

אך מעבר לכך, כדאי וחשוב לנסות וליצור את חווית המרחב, בתוך חיי השגרה שלנו. כדאי לזכור שגם בתוך השגרה היומיומית, יש לנו הרבה חופש ומרחב, ליהנות, לצחוק, לעשות ולבחור.

הנה כמה דוגמאות: אפשר לשמוע בנסיעה לעבודה דיסק עם מוזיקה נעימה,  בערב/בוקר לעשות הליכה קצרה עם בת או בן הזוג, או משהו נחמד עם הילדים. אפשר לעשות טלפון לחבר רחוק, לצאת לבילוי משפחתי אחה”צ, מדי פעם לעצור להסתכל על השמיים, לחייך, לשתות תה… וכדומה.

חשוב ליצור תחושה של בחירה מרחב, ונחת גם בתוך השגרה. כולנו זקוקים לכך… זה מאפשר להמשיך את חווית ההנאה גם בתוך השגרה, ומצמצם את הקושי שבחזרה.

.

עניין נוסף, שקשור לכך, זה הזכירה והידיעה שגם בתוך השגרה ישנם ימי חופש. עוד כמה ימים שבת, ועוד חודש וחצי כבר נחגוג ביחד את שמחת החנוכה.

.

יתרה לכך, אחת ההשפעות העיקריות של החוויות הטובות, הינה בעצם הזיכרון של אותם החוויות. מתוך הבנה זו, אחת הדרכים לעשות את המעבר בין החגים לחזרה לשגרה ליותר קל, הנם הזיכרונות. אפשר לפתח תמונות ולקחת אותן בתיק, לשים “בשולחן עבודה” במחשב, לשתף חבר בעבודה, או גם סתם להרהר בחוויות הטובות שהיו ממש לא מזמן, וליהנות מעצם הזיכרונות הטובים והמשמחים.

.

ודבר עיקרי ואחרון, החזרה “שאחרי החגים” היא באמת הזדמנות ליצור שינוי. כמה פעמים תכננו להתחיל לעשות ספורט בכל יום? לחדש כמה בגדים למלתחה? כמה פעמים קיווינו להקדיש זמן קבוע לזוגיות? להקפיד על תזונה בריאה? כמה פעמים רצינו לעשות סדר במגירות? או להחליף את הוילונות בבית? כמה פעמים קיווינו לחדש את ארון הספרים? זה הזמן ליצור התחדשות! כעת, שישנה הרגשה של התחלה חדשה באוויר, יש לנו אפשרות לשנות ולהשתנות… אפילו רק במעט. 

.

החזרה לשגרה היומיומית היא בוודאי לא פשוטה, אך היא מהווה אתגר חשוב ליצירת התחדשות, הנאה ומרחב בתוך ימי השגרה הבאים עלינו לטובה.

כמו שאומר השיר: “אחרי החגים… גם אתה, גם אתה תתחדש!”

.

ולסיום, (הפעם באמת…) והכי חשוב- לא לשכוח-  להכניס שמחה, חיוך, שירה והנאה בתוך היומיום! כי השמחה היא הכוח שהופך את השגרה מאפורה- למוארת ומהנה!

שתהיה שגרה טובה, מהנה ומוצלחת!

.

 

 

1

תגובות

מאמרים קשורים

About אודליה מימון

תגובות

1 תגובות

  1. יעל ורון

    12 באוקטובר 2020 at 0:03

    תודה רבה!

שלח תגובה






ברוכים הבאים לאוצרות פנימיים!

הצטרפו עוד היום לחברי "אוצרות פנימיים"

וקבלו חוברת עשירה, ייחודית ומגוונת,

במתנה!!!

כניסה עם חשבון


שכחת את הסיסמא?

 

הרשמה לאתר